Meer over school

zig zag

Weselka School is in 2011 geopend door de Stichting Oekraïne Culturalis onder sponsoring van de Ambassade van Oekraïne en is opgericht voor Oekraïense kinderen die in Nederland wonen om hun moedertaal, geschiedenis en cultuur van het Oekraïense volk te bestuderen en Oekraïense tradities te behouden.

Welkom bij de Oekraïense zaterdagschool “Weselka

école-line-1

De lessen zijn elke zaterdag van 12.00 tot 15.00 uur.

Wij werken met kinderen van 3 tot 16 jaar. Kinderen studeren in 5 groepen (afhankelijk van leeftijd en vaardigheid in de Oekraïense taal).

De school werkt volgens de loop van het schooljaar in Nederland met pauzes voor vakanties, die in het land zijn vastgesteld.

Modern schoolaanbod bevordert effectief leren. Materialen en studieboeken worden geselecteerd op basis van het niveau en de individuele behoeften van de studenten. Docenten van onderbouwgroepen maken gebruik van methodologische ontwikkelingen van MIOK, waaraan zij actief hebben meegewerkt.

We organiseren verschillende themavakanties, waardoor kinderen gedragsvaardigheden op het podium verwerven.

ONS DOEL

Om de kleine Oekraïners te steunen, aan te moedigen, te onderwijzen en hen te helpen hun gevoel van trots te vergroten op hun Oekraïense wortels.

ONZE WAARDEN

Om de waarden van vriendschap, gevoel voor persoonlijkheid en respect voor het culturele en historische verleden van Oekraïne te ontwikkelen.

ONZE METHODE

Het is nooit te laat om Oekraïens te leren. Alleen op verschillende leeftijden passen we verschillende techniek toe en nemen in acht de psychologische kenmerken van een bepaalde leeftijd. Maar de juiste motivatie blijft het belangrijkste.

Het onderwijspersoneel van de school

école-line-2

Elke leraar heeft een hoge professionaliteit, kennis van de Oekraïense taal en cultuur, en vooral – liefde voor kinderen. Het personeel van de zaterdagschool werkt in de modus van creatief zoeken, ontwikkelen en bijwerken van het onderwijsproces aansluitend aan het onderwijs voor kinderen in Nederland.