Slide home vector 4 home vector 2 Oekraïense school "Weselka" Over ons Contact opnemen

Welkom bij de Oekraïense zaterdagschool “Weselka”

Welkom bij “Wesselka”, de Oekraïense zaterdagschool in Nederland. Onze school is de eerste Oekraïense school van Nederland. Het bestaat al meer dan 10 jaar en meer dan 200 kinderen hebben er gestudeerd.

Weselka School is in 2011 geopend door de Stichting Oekraïne Culturalis onder sponsoring van de Ambassade van Oekraïne en is opgericht voor Oekraïense kinderen die in Nederland wonen om hun moedertaal, geschiedenis en cultuur van het Oekraïense volk te bestuderen en Oekraïense tradities te behouden.

Schoolgroepen

Extra activiteiten op school

Weetjes over Oekraïense school

Wij geven les aan kinderen van 3 tot 16 jaar. In 10 jaar dat de school bestaat meer dan 200 kinderen hebben hier lessen gevolgd.

Docenten van onderbouwgroepen maken gebruik van methodologische ontwikkelingen van MIOK, waaraan zij actief hebben meegewerkt.

Kinderen zijn verdeeld in 5 groepen (afhankelijk van leeftijd en vaardigheid in de Oekraïense taal).

We organiseren verschillende themafeesten, waardoor kinderen vaardigheden van de artiest verwerven.

Nieuws van de Oekraïense school

VEEL GESTELDE VRAGEN

Verlangen is de belangrijkste factor!!! Om je aan te melden voor de school moet je een aanmeld formulier  (downloadlink) en een vragenlijst (downloadlink) invullen.

Er zijn vijf groepen op de school. Kinderen worden ingedeeld naar leeftijd en vaardigheidsniveau in de Oekraïense taal.

Maximaal 10-12 studenten studeren in een groep.

De kosten van lessen in de voorbereidende, junior, midden en senior groepen – 15 euro per dag (zaterdag). In de groep “Maliatko” – 7,50 euro. De eerste les (proef) is gratis.

Je moet betalen voor alle lessen op zaterdag, behalve de proefles, ongeacht het aantal gevolgde lessen.

Les 1: 11:00– 11:35

Les 2: 11:45 – 12:20